Публикации

Показват се публикации от Март, 2014
Изображение
Запеканка с кайма и булгурБях решила да правя лозови сърми с булгур и кайма, но от плънката остана, и измислих тази запеканка, която се оказа много сполучливо ястие. Опитайте го, ще ви хареса сигурна съм! Не се изискват нито много продукти, нито подготовката е сложна - бързо, лесно и вкусно!

Необходими продукти: 200 гр. булгур, 250 гр. кайма, две яйца, 200 гр.кашкавал, сол, черен пипер, щипка кимион, масло, пресен лук.

Начин на приготвяне: накиснете булгура за един час във вода. В тенджера сложете лъжичка масло, задушете ситно нарязания лук и каймата. Добавете и булгура, сипете 400 мл. гореща вода и оставете на котлона, докато се поеме водата. Овкусете със солта, черния пипер и кимиона. В тавичка изсипете всичко и го запечете на 180 градуса за около 20 минути. След това разийте двете яйца, добавете към тях настъргания кашкавал и залейте сместа от каймата и булгура. Извадете от фурната, когато се коричката на ястието се зачерви апетитно. Да ви е сладко!



п.п. Рецептата е публикувана в сп.&…
Изображение
Пролетна супа от коприва и лапад
Както се казва по това време на годината - да се хванем за зелено!
Необходими продукти: половин килограм коприва, една връзка лапад, една глава стар лук, една две скилидки чесън, два моркова, сол, черен пипер, 50 гр.масло, едно яйце, около два литра вода, шепа ориз или булгур.



Начин на приготвяне: измийте и нарежете на ситно копривата и лапада. В разтопеното масло задушете ситно нарязания лук и чесън. След две минути добавете нарязаните или настъргани моркови. Оставете да се задуши още две три минути и добавете копривата и лапада. Залейте с водата и овкусете. Когато заври добавете измития ориз, или булгур. Оставете да ври на среден огън за десетина минути и е готово. След като поизстине застройте с разбитото яйце. Да ви е сладко!



п.п. Рецептата е публикувана в сп."Кулинарен журнал", брой 10/май 2014, стр.10


Изображение
Крем супа от броколиНевероятно вкусна и изключително полезна супа! Ниско калорична храна, богата на витамини и фибри! Опитате ли я, няма начин да не ви хареса. Тъй като броколито е един от зеленчуците с богато съдържание на полезни растителни съставки е добре да го похапвате по-често.

Необходими продукти: една глава броколи (300-350 гр.), два средни по размер моркова, една глава стар лук, един картоф, щипка сол, щипка индийско орехче, 1 суп.л.чисто безсолно масло, половин литър вода


Начин на приготвяне: в тенджера задушете в маслото ситно нарязания лук. Добавете настърганите моркови и картоф. В бързонагряващата кана загрейте водата и я добавете заедно с нарязаните стъбла на броколито. Овкусете със сол, черен пипер и индийско орехче. Оставете да се сварят зеленчуците. Когато са готови, свалете от котлона. Пасирайте много добре супата. Поднесете я топла, украсена със ситно нарязан магданоз или копър. Да ви е сладко!