Киноа с гриловани зеленчуци и кълнове от ряпа


Киноата е източник на високо ниво протеини, фибри, фосфор, високо съдържание на магнезий и желязо. В 100 гр. киноа в сурово състояние има около 65% фосфор, 55% магнезий, 35% желязо, 14% проетини и 7% диетични фибри. В тези дребни зрънца присъстват всички необходими за организма ни аминокиселини. Идеално се съчетава със зеленчуци. Тя успешно замества булгур, ориз и кус кус. Добре е да я включваме в менюто си по-често. Киноата се готви много бързо - 15 минути и е готова. Вижте моето предложение и дано ви се хареса!

Необходими продукти: 100 гр. киноа, две малки тиквички, две чушки - една червена и една зелена, няколко моркова, стар лук, един патладжан, сол, черен пипер, 200 мл. вода, кълнове (каквито обичате).

Начин на приготвяне: нарежете зеленчуците на шайби и ги запечете на грила от двете им страни. Овкусете ги със сол и черен пипер. Сварете киноата в 200 мл. вода за 15 минути. Отцедете я добре. Овкусете със сол. В чиния наредете като канапе грилованите зеленчуци. Върху тях с помощта на ринг за сервиране сипете от киноата. Сложете от кълновете и сервирайте тази превъзходна салата. Да ви е сладко!



п.п. Рецептата е публикувана в сп."Кулинарен журнал", брой 10/май 2015, стр.13


Популярни публикации от този блог